Saturday, December 3, 2011

Tips - Bercuti (:

Hai kawan, Opsss Salam semua ..
Hmm , petang ni agak ceria ye . hmm , mood aku kot ceria . hehe . Sekejap lagi aku akan bertolak ke Kuantan, Pahang atas urusan kerja(chewaaah ) . sebenarnya mak aku kena gi sana pasal kena meeting ngan bla bla bla . 

aku x nk ingat yg tu . yg pasti tujuan aku ikut untuk bercuti. Aku pergi ngan 2 org adik beradik aku yg len. Yg satu tu maleh nak ikut, yg lagi satu tu pulak belajar. So, kami bertiga lah (korang dpt tngkp x ?) . hmm , citer pasal nak bercuti nih , aku rasa aku ade beberapa langkah or tips2 , sebelum pergi ke sesuatu tempat percutian yg dirancangkan . Hmm .

First of all , PACKING BARANG


Hah , tekan lagi, tekan lagii .. sampai muatt .

Haaa ... bagi aku ini adalah langkah yg perlu diambil berat (bukan perlu, MEMANG!!) . Aku memang sentiasa berjaga2 ekoran akibat drpd aku terlupa bawa selipar masa gi kem KRS . (merana gilaaaa) . Korang bayangkan kalau korangnya tuala, selipar korang lupa bawa ? mana nak cari ? kalau korang ikut rombongan sekolah , lagilaa , xkan nak suruh pakcik bas tu berhenti , korang ingat dia ada masa ke ? 

sebab itu pentingnya langkah ini agar apa yg PATUT dibawa perlu dibawa. Bukannya korang bawa teddy bear ke, ape2 tah pemberian kekasih korang (x pnting pon) kotnye hilang , barulah menyesal, kenapalah aku bawa benda tu ?? .. hmmm korang-korang.

Ok , seterusnyaa ..
CEK KESIHATAN

dokt, saya sihat tak ? (:

Korang ada cek kesihatan korang sebelum pergi melancong ? Perlu ye adalah kerana untuk memastikan status kesihatan kita sebelum pergi merata2 tempat yg korang nak. Kotnya korang demam denggi masa gi bercuti , memang x merasa lah nak bercuti ye , merasa lah bercuti dengan batuk2 and anything yg memeningkan kepala korang. Aku cadangkan, bawa lah sedikit ubat/panadol untuk langkah berhati2 . Kotnya tiba2 tengah melancong sakit parah, boleh makan ubat dulu before gi hospital or kalau hospital tu jauh.Betul ? huhu ..

And the last one ..
BELI BARANG YG SESUAI 

hah, hamekaw , semua nak angkut , asal x beli je satu gedung beli belah ??

Ni aku rasa sama ngan tips pertama tapi ini , perlu diberitahu jugaa . Hmm . kalau korang nak bercuti ke pulau ke apa ke yg berkaitan laut, beli baju renang ke apa ke , yg sesuai. Ni janganlah bawa baju kurung plak nak mandi, same la kalau korang nak gi ke gunug ke meredah hutan ke , jgnlah pakai baju 2 yg pelik , means disini, pakai baju yg bersesuaian dengan aktiviti . Jangan nak redah sungai ko pakai pijama lak , pengsan kawan korang.

Ok, aku rasa ni je. Kalau ada ape2 yg korang nk tmbah bolehlah komen , ataupun kalau korang tak puas hati bolehlah tepon aku kat no 010-4**4**4 (gurau jee ) .. Ini yg boleh aku kongsikan bersama korang . Next time , jumpa lagi. Babai bai (versi boboi boi) . Fly to PAHANG! (:


No comments: