Friday, July 11, 2014

Syafawi

Salam . Syafawi sudah habis. malam tu jgak aku balik rumah. Packing baju terus cau dari asrama. Kaki melarat kot.

Syafawi oklah. Surah Saba' tak lepas T____T . Ustaz tu tanya ayat last2, aku tak hafal plak. Surah sajdah,faatir ngan luqman ok. Untuk mutala'ah , okla conversationnya. tapi aku rasa aku jawab cam budak darjah enam pulak. Lepastu mumtahin(pemeriksa/pengawas periksa) suruh aku citer huquqil jiran (hak2 jiran) . Aku pun mula lah merepek cakap kena ziarah, hantar makanan sekali sekala, bertegur sapa, senyum selalu. so simple laaa . Tak kisah la. Yang malunya bila dia tanya Kam 'Umruka(Berapa umur kamu?)aku tersilap cakap pulak, aku cakap 27. ustaz tu tergelak. Malu wooo

Habis syafawi pergi ronda2 sekolah, balik kelas pastu diorg tanya macam mana syafawi(sebab aku giliran ke-2, so yg tak jwb lagi mesti bdebar) Lepastu gi bilik sakit sekolah minta plaster, abihtu tengok bilik prs ada yb, dia tengah wat teks pengerusi majlis untuk program petang tu, kpm datang berbuka puasa n ntahlah tak ambil tahu sgt, yg penting buka puasa heheh. Cikgu sharifah ternampak masa aku tgh borak2 ngan yb tisu darah(kaki aku)malu nya pastu dia ajak gi klinik.

Klinik kalo dekat ok gak la, yg ini emang jauh mata memandang , jauh dari sekolah tsayang. Datang kul 10 pastu suruh cg ambil pukul 12. pikir kul 12 abisla,  na'uzubillah lambat bebenor. aku tertidur kot, sempat solat zuhur kat sana sekali. kul 3 baru nombor kena panggil. husshh memang kalo lepas ni aku sakit aku nak suruh cikgu hantar kat klinik 1 malaysia tu jelah. fahmy yg ikut sekali tu pun(dia kena sengat lebah) masa pertengahan menunggu tu minta nak balik, takyah buang masa menunggu. Tapi last2, tungguk gak HAHA.

And malam tu abang aku amik . the end

1 comment:

SKM USIM said...
This comment has been removed by the author.